KICK OFF TRÄFF
hade vi den 23 februari hos Moa Belin i Kovland. Då pratade vi om vad vi vill med föreningen framöver och fikade gott fika.

ÅRSMÖTE
hade vi den 19 mars hos Marianne Wedin i Härnösand. Då formade vi den nya styrelsen och började så smått planera våren och sommarens aktiviteter.

KICK OFF med häst
hade vi i Jättendal den 27-28 juli med bruksridning, dressyr, planering av framtida aktiviteter och umgänge.

STYRELSEMÖTE
hade vi hemma hos Josefin 18 augusti för att planera framtida aktiviteter.

DM I BRUKSRIDNING
var det i Ammer den 28/9. Linda-Atari, Moa-Lucidor och Monica-Orvar deltog från föreningen. Linda och Atari tog hem en hedrande silvermedalj.

KM I BRUKSRIDNING & KÖRNING
hade vi den 27/10 i samarbete med Jättendals RK. Resultaten blev:
Bruksridning: 1:a Linda Klintesten-Atari samt Josefin Wedin-Kruse, 3:a Moa Belin-Lucidor
Brukskörning: 1:a Josefin Wedin-Kruse

STYRELSEMÖTE
hade vi hemma hos Kattis och Carl-Anders den 29/12. Vi planerade framtida aktiviteter, bestämde datum för årsmöte och hälsade på fina Aslan.

ÅRSMÖTE
hade vi den 16/3 hos Monica. Vi fick även se lilla Ängla-Mi som precis blivit Norrlänning.

KM I DRESSYR 2014 OCH UTTAGNING TILL SM 2015
gick på Harmångers Ridklubbs lokaltävling 6/7 1:a Moa Belin- Stolplyckans Lucidor, 2:a Linda Klintesten Atari

SOMMARPREMIERING PÅ WÅNGEN
där Scarlet Emilia, TheMa's Tingla, TheMa's Ängla-Mi, Gentle, Felline och Ariel visades.

ÅRSMÖTE
hade vi hos Linda i Brunflo den 7/2.

STYRELSEMÖTE
hade vi hos Josefin den 2/8.

KM i hoppning
hade vi hos Moa den 4/10. Segrade gjorde Katarina Edholm på Aslan. Deltagande var hästarna Scarlett Emilia, Kruse, Aslan, TheMa's Tingla och Stolplyckans Lucidor med ryttare.

KM i bruksridning med uttagning till SM 2016
hade vi den 25/10, ÅFF kommer att representeras av Moa och Stolplyckans Lucidor.

hade vi hos Ellinor Karlström i Hammar den 27/2

hos Josefin Wedin den 21/8

DM i bruksridning med uttagning till SM 2017
den 10/9, ÅFF kommer att representeras av Linda Klintesten och Atari.

KM i hoppning
hade vi hos Moa den 4/10. Segrade i KM gjorde Amanda Sjökvist på Ingvar Halsnaes 242. Deltagande var även hästarna Scarlett Emilia, Stolplyckans Lucidor, Gulmåras Zeke och Gulliver med ryttare.

ÅRSMÖTE
hade vi hos Josefin Wedin 28/1.

KM i dressyr
hade vi hos Moa den 16/9. Segrade i KM gjorde Amanda Sjökvist på TheMa's Tingla. Deltagande var även hästarna Stolplyckans Qharma, Stolplyckans Lucidor, Ingvar Halsnaes 242 och Pärlby Arramis med ryttare. KM i hoppning tyvärr inställt pga för få anmälda.

Årsmöte
hade vi hos Josefin Wedin den 11/2.

Hoppträning för Johan Lundberg Larsson 27-28/7
På fredagen tränade två ekipage för Johan samt att han red två hästar.  På lördagen tränade fyra ekipage samt att han red två hästar.

Helgläger 4-5 augusti på Jättendals ridklubb
Tio ekipage deltog varav sju Fjordhästar. Vi red hoppning i grupp samt hade hanteringsträning med Emelie Mettälä på lördagen. På söndagen var det enskilda dressyrpass samt visningsträning med Moa Belin.

SOMMARPREMIERING PÅ WÅNGEN 26/8
där Stolplyckans Rolex, TheMa's Moria, Långdansens Viva och Bella Halsnaes visades, samtliga med guld.

KM i dressyr 6/10
Domare: Ingrid Nyström. Fyra ekipage deltog i klassen LC.1 och klubbmästare blev Amanda Sjökvist på Vidar Halsnaes.

KM i hoppning 7/10
Fyra ekipage deltog i klasserna 50 cm clear round och 70 cm KM och klubbmästare blev Amanda Sjökvist på TheMa's Tingla.

Årsmöte 10/2
hade vi hos Långdansens Fjordhästar, Kovland

Dressyrträning för Ingrid Nyström 11/7
Hällomgården, fyra ekipage deltog

KM i dressyr & hoppning 13/10
I dressyren hade vi som domare Ingrid Nyström. Fyra ekipage deltog och red LB.1 eller LC.1 och klubbmästare blev Moa Belin på Stolplyckans Qharma. I hoppningen deltog två ekipage och red 70 cm med omhoppning. Klubbmästare blev Amanda Sjökvist på Vidar Halsnaes.

Årsmöte 1/2
hade vi hos Långdansens Fjordhästar, Kovland.

Sommarträff 26/7
hos Långdansens Fjordhästar med träningar, fika och prisutdelning i Fjordcupen 2019.

KM i dressyr & hoppning 11/10
I dressyren hade vi som domare Ingrid Nyström. Fyra ekipage deltog och red LB.1 eller LC.1 och klubbmästare blev Sara Akander på Artist. I hoppningen deltog tre ekipage och red 60 eller 70 cm med omhoppning. Klubbmästare blev Amanda Sjökvist på Vidar Halsnaes. Sara och Artist vann ett pris som dagens bästa allround. Domare Ingrid Nyström sponsrade med ett superfint täcke som lottades ut mellan alla ekipage och det vanns av Line Levander. Vi avslutade som vanligt med gott fika och umgänge.

2021:

Årsmöte 6/3
digitalt via teams.

Hoppträning 11/4
Björkbacke gård med sex deltagande Fjordhästar.

Träningsläger 27-28/6
på Jättendals RK. Första dagen red vi dressyr för Ingrid Nyström och andra dagen hoppade vi för Pia Eriksson, sju ekipage deltog.

Dressyrträning 27/7
på Jättendals RK för Ingrid Nyström med fyra deltagare.

Sommarpremiering på Wången 22/8
Tre Fjordhästar visades.

KM i hopp och dressyr 11/10
hos Långdansens Fjordhästar, Kovland. Sex deltagare i dressyr och fem i hoppning. Moa Belin och Bella Halsnaes blev klubbmästare i dressyr samt Line Levander och Pärlby Arramis i hoppning.

WE 26/12
på Alnö för Lisa Lidehäll. Två ekipage deltog.

2022:

ÅRSMÖTE 21/2
digitalt via teams

Dressyrträning för Isabelle Serrander 29/5
hos Långdansens Fjordhästar med fyra deltagare.

Dressyrdag med Ingrid Nyström 26/6
på Jättendals ridklubb med sex deltagare.

Fjord-SM 21-24/7
med fyra deltagande hästar från ÅFF.

Sommarpremiering på Wången 14/8
där två fjordhästar visades.

16/10 KM i hopp och dressyr
hos Långdansens Fjordhästar med sju deltagande hästar. Segrare i dressyr blev Moa Belin - Bella Halsnaes och i hoppning Helena Sjökvist - Vidar Halsnaes.

2023:

Årsmöte 19/2
digitalt via teams.

Dressyrträning för Ingrid Nyström 9/4
Björkbacke gård. Fem ekipage deltog.

Visningsträning inför premiering 12/7
i Gåltjärn med fyra deltagande hästar.

Fjord-SM 20-23/7
med fem deltagande hästar från ÅFF. Bästa resultatet var ett brons i Allround-SM för Marta Persson Forsman och Kilens Sela

Sommarpremiering i Bollnäs 26/8
där fyra Fjordhästar från föreningen visades och Neas Fiona-Mi, Långdansens Livar samt Långdansens Irma erhöll diplom. En lyckad dag!

Fullständig körtävling på Timrå HF 10/9
där tre ekipage från föreningen deltog. Linda Klintesten - Stolplyckans Rolex tog en fin tredjeplats i DM och Marta Persson Forsman- Kilens Sela samt Moa Belin - TheMas Tingla körde LB clear round och kvalificerade sig till tävling i LB.

Riksutställning Grevagården 17/9
där fyra Fjordhästar från föreningen visades och Långdansens Livar blev Riksvalack.

1/10 KM i hopp och dressyr
hos Långdansens Fjordhästar med fem deltagande hästar. Segrare i dressyr blev Moa Belin - Vidar Halsnaes och i hoppning Amanda Sjökvist - TheMas Tingla.